Zabawy rozwijające mowę i zasób słownictwa

Co należy zrobić?
Na dużych kartkach obrysuj części ciała dziecka: ramiona, ręce, palce itd., a następnie wytnij powstały zarys postaci. Połącz części tego „szkieletu”, zszywając je nicią lub używając spinaczy do papieru. Następnie wpisz nazwy części ciała: palec wskazujący, łokieć, ścięgno Achillesa. Potem pytaj dziecko, czy lubi coś (np. ser), a maluch w odpowiedzi niech pokiwa palcami u nóg, jeśli odpowiedź brzmi „tak” lub dotknie ucha, jeśli odpowiedź jest przecząca. W kolejnych zabawach zmieniaj pytania i części ciała – w ten sposób dziecko rozbuduje swoje słownictwo związane z ciałem.

Jak to pomaga dziecku w uczeniu?
Oto inteligencja ruchowa w najlepszym wydaniu: używanie własnego ciała jako punktu wyjścia do zgłębienia wielu kwestii bardziej naukowo.

Wskazówka:
Najlepiej będzie, jeśli wypiszesz nazwy tych części ciała, które wybierze dziecko.

I jeszcze jedno:
Gdy uczycie się danej części ciała, zastosuj dowolną grę, na jaką tylko przyjdzie C ci ochota: „Kto pierwszy dotknie swojego ścięgna Achillesa?”.

źródło:  Colin Rose, Katarzyna Lotkowska – „Zabawy fundamentalne dla przedszkolaka”

Tagged on: