ZABAWY ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNE

Co należy zrobić?
Rozmawiajcie o pojęciach: mokry, zimny, gorący, ciepły, mydlany, świecący, fale, wiry, unosić się na wodzie, tonąć, pełny, pusty, płytki, głęboki. Kuchenne miarki świetnie nadają się do zabawy w czasie kąpieli. Ile kubeczków wody można wlać do słoika? Ile kubeczków trzeba wlać, by napełnić słoik do połowy? Dobrze jest używać słowa eksperyment. Czy można sprawić, by woda płynęła do góry? Dlaczego nie? Które zabawki unoszą się na wodzie, a które toną? Czy dziecko zna odpowiedź przed eksperymentem? Czy można umieścić przedmiot w pojemniku, by nie utonął (np. klucz)?

Jak to pomaga dziecku w uczeniu?
Przyzwyczaja dziecko do eksperymentowania.

Wskazówka:
Rozmawiajcie o tym, dokąd ulatuje para, na czym polega parowanie i jak powstaje deszcz.

I jeszcze jedno!
Zdejmij pokrywę ze zbiornika na wodę w toalecie i pokaż dziecku, co się dzieje, gdy spłukujemy wodę. Rozmawiajcie o tym, jak woda przepływa przez rury i kanalizację.

źródło:  Colin Rose, Katarzyna Lotkowska – „Zabawy fundamentalne dla przedszkolaka”

 

Tagged on: