Nasze przedszkole istnieje już 41 lat.Pierwsze przedszkolaki przestąpiły jego progi w 1974 roku.Mimo upływu tylu lat  dokładamy wielu starań , aby nadążyć za ciągle zmieniającą się rzeczywistością i nowymi oczekiwaniami rodziców i dzieci.

Naszym Milusińskim oferujemy

  • Fachową i troskliwą opiekę w godzinach 6.30 – 17.30
  • Estetyczne i przestronne, dobrze wyposażone sale
  • Duży i bezpieczny ogród przedszkolny z zieloną murawą i nowymi urządzeniami terenowymi
  • 3 smaczne i zdrowe posiłki
  • Możliwość dostosowania diety (diety bezmleczne, wegetariańskie i inne)
  • Zajęcia rozwijające u dziecka wszechstronne umiejętności, jak też i uniwersalne wartości moralne
  • Możliwość wyboru licznych zajęć dodatkowych
  • W naszym przedszkolu pracuje wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna.
  • Różnorodność metod i form pracy:

    • Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
    • Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
    • Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona,
    • terapii pedagogicznej,
    • elementy koncepcji C. Freineta,
    • wychowania muzycznego C. Orffa,
    • gimnastyki twórczej R. Labana,
    • globalnego czytania I. Majchrzak,
    • wczesnego czytania (glottodydaktyczną)  B. Rocławskiego.

Współpracujemy z różnymi instytucjami i placówkami oświatowymi na terenie całego miasta Białegostoku np.

  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2
  • Szkoła Podstawowa Nr 6
  • Żłobek Miejski Nr 1
  • Straż Miejska
  • Policja
  • Galeria Sleńdzińskich
  • Filharmonia Białostocka
  • Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”
  • Stowarzyszenie „Eleos”
  • Inne (więcej tutaj)

W przedszkolu prężnie działa Rada Rodziców, przy współudziale, której organizowane są dla dzieci uroczystości, wycieczki, imprezy okolicznościowe, upominki i nagrody.


Celem wychowania przedszkolnego jest:

  • wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
  • budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
  • kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
  • rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
  • stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
  • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
  • budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
  • wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
  • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
  • zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.