Tematyka: Na łące

 

Poniedziałek 18.05.

  1. Zapoznanie z treścią opowiadania “Przygoda małej pszczółki”- C. Lewandowskiej

Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się, bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów – powiedziała mama pszczoła. Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I…. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała.

Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem, gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem. I bąk Felek razem z małą pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.

  1. Rozmowa  kierowana na temat opowiadania.

Gdzie wybrała się rodzina pszczółek?
Po co rodzina pszczółek poleciała na łąkę?
Kogo spotkała pszczółka na łące?
Co zrobił bąk?
Jak myślisz,  jak zareagowała mama, na to, że Maja oddaliła się od swojej rodziny?

  1. Posłuchajcie piosenki, spróbujcie nauczyć się słów na pamięć.

Zaśpiewajcie piosenkę z układem ruchowym

 

Wtorek 19.05.

Rozwiązywanie zagadek na temat mieszkańców łąki.

Skaczą po łące, pływają w wodzie
Z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie.  (żabki)

Skrzydełka mam jak płatki,
Choć sam nie jestem kwiatem,
 I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem.
  (motyl)

 Prawie nic nie widzi
 i ma długi ryjek.
 W czarnym kubraczku
 pod ziemią się kryje.  (kret)

 Dziób czerwony, długie nogi.
 Żabki ze strachu schodzą mu z drogi. 
(bocian)

Łatwo zauważysz między listeczkami
 jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami.  (biedronka)

 “Dokończ zdanie”- zabawa dydaktyczna

 Rodzic czyta zdanie, dziecko stara się je dokończyć.

  • Żaby  mieszkają na …
  • Dziób bociana jest koloru …
  • Biedronki mają ubranko w …
  • Stokrotki rosną na …
  • Żaby  są koloru …
  • Motyl ma kolorowe …
  • Bociany polują na …
  • Na łące rośnie dużo …
  • Na grzbiecie swój domek nosi …
  • Słodki miodek dają  nam …

 Na łące”- układanie w całość  pociętego na kawałki obrazka (załącznik 1)

Proszę o wydrukowanie obrazka   oraz pocięcie  na fragmenty w zależności od możliwości dziecka . Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka w całość. Oraz przyklejenie na kartce formatu A4.

 

Środa 20.05.

“Wiosenna łąka” – praca plastyczna (załącznik 2)

Do wykonania pracy potrzebne będą dowolne farby, pędzelek i kartka formatu A4. Technika pracy to stemplowanie pędzelkiem lub palcem. Najpierw zieloną farbą stemplujemy tło (trawa) a następnie malujemy kwiaty. Można namalować dodatkowe elementy tła.

 

Czwartek 21.05.

 “Pokoloruj i policz” – zabawa matematyczna (załącznik 3)

Zadaniem dziecka jest pokolorowanie sylwety biedronki oraz narysowanie tyle kresek, ile biedronka ma kropek.

Obejrzyjcie

 

Piątek 22.05.

Pobawcie się poduszkami.

GRUPA ZIELONA – Planowane działania edukacyjne 18.05-22.05
Tagged on: