Dzień I
Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); polędwica z indyka; liściu sałaty, pomidor, kiełki;
herbata z cytryną z minimalną ilością cukru
Obiad
zupa koperkowa;
makaron z kiełbaską; pomidor z cebulą i jogurtem naturalnym;
kompot truskawkowy
Podwieczorek
kasza jaglana gotowana na mleku z dodatkiem cynamonu, orzechów włoskich (ew. pestek ze słonecznika, dyni), surowego jabłka;
herbata owocowa

Dzień II
Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); jajko gotowane w sosie jogurtowo-majonezowym ze szczypiorkiem lub jajecznica; pomidor z cebulą i jogurtem naturalnym;
herbata ziołowo-owocowa
Obiad
zupa pomidorowa z makaronem i natką pietruszki;
kotlet bity z kurczaka lub kurczak pieczony, lub kurczak z warzywami; sałata ze szczypiorem, ogórkiem i jogurtem naturalnym; ziemniaki lub ryż brązowy;
woda z cytryną i miętą
Podwieczorek
koktajl Shreka: jogurt, szpinak, banan, pomarańcza i płatki owsiane lub bułeczka maślana i kisiel

Dzień III
Śniadanie
bułeczka musli lub bułka żytnia; ser żółty; pomidor, rzeżucha, sos pomidorowy;
kakao; owoc sezonowy
Obiad
zupa jarzynowa;
pulpeciki z indyka w sosie pieczarkowym; makaron orkiszowy; mizeria z koperkiem na jogurcie naturalnym;
kompot owocowy
Podwieczorek
ryż z jabłkiem/gruszką i jogurtem naturalnym z cynamonem i orzechami włoskim/ziemnymi (ew. pestek ze słonecznika, dyni)

Dzień IV
Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); pieczony schab lub łopatka (wyrób własny); ogórek gruntowy/małosolny;
bawarka; pomidorki koktajlowe na deser
Obiad
zupa krupnik wiosenny z kaszą pęczak lub zupa — rosół z makaronem i natką pietruszki;
sztuka mięsa w sosie pieczeniowym; ziemniaki lub leczo warzywne z ciecierzycą z kaszą gryczaną białą/makronem z pełnoziarnistym; surówka z młodej kapusty z marchewką i koperkiem;
mięta do picia
Podwieczorek
gofry z owocami lub muffinki z rodzynkami (wypiek własny – minimalna ilość cukru + banan, różne rodzaje mąki – pszenna, pełnoziarnista, owsiana, orkiszowa);
kakao; owoc sezonowy

Dzień V
Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); pasta z łososia (wyrób własny); ogórek kiszony, szczypior;
herbata z cytryną z minimalną ilością cukru
Obiad
zupa szpinakowa lub zupa szczawiowa z jajkiem, lub zupa krem brokułowa;
kotlet jajeczny lub kotlet z soczewicy; ziemniaki lub pierogi leniwe na słodko, lub makaron z serem i jogurtem naturalnym, świeżymi truskawkami/brzoskwiniami lub spaghetti z soczewicy na makaronie pełnoziarnistym; pomidor z jogurtem naturalnym;
kompot wiśniowy
Podwieczorek
Bułka kukurydziana/orkiszowa; pierś z indyka (własny wypiek); sałata, papryka, pestki słonecznika;
kawa zbożowa na mleku z minimalną ilością cukru; owoc sezonowy

Dzień VI
Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); rolada z kurczaka; pomidor, kiełki lub roszponka posypana sezamem, ogórek słupki do chrupania;
kawa zbożowa na mleku z minimalną ilością cukru
Obiad
zupa z soczewicy;
naleśniki z serem i musem owocowym polane jogurtem naturalnym;
woda z cytryną i miętą
Podwieczorek
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); pasta marchewkowa/pasta z fasoli/pasta z bobu;
herbata owocowa

Dzień VII
Śniadanie
stół szwedzki lub kanapki łączone z zestawem warzyw;
herbata z cytryną
Obiad
zupa botwinka z koperkiem lub zupa buraczkowa;
kotlet mielony z natką pietruszki; kasza jęczmienna; sałata ze szczypiorkiem, rzodkiewką i jogurtem naturalnym lub spaghetti;
herbata ziołowa
Podwieczorek
budyń (płatki jaglane i płatki owsiane ugotowane na mleku z dodatkiem daktyli (ew. miód)), posypane płatkami migdałowymi lub zupa mleczna; paluch z masłem i dżemem niskosłodzonym; owoc sezonowy

Dzień VIII
Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); pasta jajeczna z awokado i szczypiorkiem; pomidor;
melisa z miętą
Obiad
zupa kapuśniak lub zupa marchewkowa z natką pietruszki;
gulasz wieprzowy z kaszą gryczaną/jęczmienną; mizeria na jogurcie;
kompot
Podwieczorek
racuszki z jabłkiem lub naleśniki pszenno-kukurydziane z musem jabłkowo-cynamonowym oprószone cukrem-pudrem;
kakao lub kawa z mlekiem

Dzień IX
Śniadanie
bułka grahamka; twarożek z rzodkiewką  i szczypiorkiem; ogórek pokrojony w słupki do chrupania;
herbata miętowa
Obiad
rosół z ryżem i natką pietruszki lub zupa ogórkowa z ziemniakami;
potrawka z kurczaka lub kotlet pożarski, lub pierś z kurczaka pieczona w przyprawie gyros (zrobionej własnoręcznie) z pieczonymi ziemniakami/ryżem; surówka z marchwi i jabłek z pestkami słonecznika na oleju;
kompot wieloowocowy lub woda z pomarańczą
Podwieczorek
koktajl: kefir, banan, truskawka; ciastka z płatków owsianych

Dzień X
Śniadanie
owsianka na mleku z gruszką/pomarańczą/śliwką (owoce pokrojone w kostkę), gorzką czekoladą i orzechem włoskim/pestkami dyni i słonecznika;
kawa zbożowa z mlekiem
Obiad
zupa krem z zielonego groszku lub zupa pieczarkowa z makaronem;
ryba pieczona w ziołach; ziemniaki gotowane koperkiem; surówka wiosenna z nasionami;
Kompot
Podwieczorek
jogurt naturalny pitny z owocem sezonowym;
drożdżówka z mniejszą ilością cukru

 

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, które ze szczególnym uwzględnieniem alergenów, muszą być łatwo dostępne tak, aby rodzic miał świadomość, że w odniesieniu do danej żywności występują kwestie związane z alergiami i nietolerancją pokarmową, poniżej przedstawiono załącznik do powyższego Rozporządzenia.

14 alergenów – substancji i produktów powodujących alergie lub reakcje nietolerancji.

  1. Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut)
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie)
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie)
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie)
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie)
  6. Soja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie)
  7. Mleko i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie)
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, włoskie, nerkowca, pekan, brazylijskie, pistacjowe, makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie)
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie)
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie)
  11.  Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie)
  12.  Dwutlenek siarki
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie)
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie)

Informacje o obecności poszczególnych alergenów podawane będą w codziennym jadłospisie

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy: pieprz czarny, czosnek granulowany, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, cukier, miód.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Przygotowany jadłospis może ulegać niewielkim modyfikacjom z uwagi na nieprzewidziane sytuacje.

Istnieje możliwość wyeliminowania alergenu, np. dostępna jest zupa bez śmietany

Skip to content