Dzień I

Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); polędwica z indyka; liściu sałaty, pomidor, kiełki;
herbata z cytryną z minimalną ilością cukru

Obiad
zupa koperkowa;
makaron z kiełbaską; pomidor z cebulą i jogurtem naturalnym;
kompot truskawkowy

Podwieczorek
kasza jaglana gotowana na mleku z dodatkiem cynamonu, orzechów włoskich (ew. pestek ze słonecznika, dyni), surowego jabłka;
herbata owocowa

 

Dzień II

Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); jajko gotowane w sosie jogurtowo-majonezowym ze szczypiorkiem lub jajecznica; pomidor z cebulą i jogurtem naturalnym;
herbata ziołowo-owocowa

Obiad
zupa pomidorowa z makaronem i natką pietruszki;
kotlet bity z kurczaka lub kurczak pieczony, lub kurczak z warzywami; sałata ze szczypiorem, ogórkiem i jogurtem naturalnym; ziemniaki lub ryż brązowy;
woda z cytryną i miętą

Podwieczorek
koktajl Shreka: jogurt, szpinak, banan, pomarańcza i płatki owsiane lub bułeczka maślana i kisiel

 

Dzień III

Śniadanie
bułeczka musli lub bułka żytnia; ser żółty; pomidor, rzeżucha, sos pomidorowy;
kakao; owoc sezonowy

Obiad
zupa jarzynowa;
pulpeciki z indyka w sosie pieczarkowym; makaron orkiszowy; mizeria z koperkiem na jogurcie naturalnym;
kompot owocowy

Podwieczorek
ryż z jabłkiem/gruszką i jogurtem naturalnym z cynamonem i orzechami włoskim/ziemnymi (ew. pestek ze słonecznika, dyni)

 

Dzień IV

Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); pieczony schab lub łopatka (wyrób własny); ogórek gruntowy/małosolny;
bawarka; pomidorki koktajlowe na deser

Obiad
zupa krupnik wiosenny z kaszą pęczak lub zupa — rosół z makaronem i natką pietruszki;
sztuka mięsa w sosie pieczeniowym; ziemniaki lub leczo warzywne z ciecierzycą z kaszą gryczaną białą/makronem z pełnoziarnistym; surówka z młodej kapusty z marchewką i koperkiem;
mięta do picia

Podwieczorek
gofry z owocami lub muffinki z rodzynkami (wypiek własny – minimalna ilość cukru + banan, różne rodzaje mąki – pszenna, pełnoziarnista, owsiana, orkiszowa);
kakao; owoc sezonowy

 

Dzień V

Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); pasta z łososia (wyrób własny); ogórek kiszony, szczypior;
herbata z cytryną z minimalną ilością cukru

Obiad
zupa szpinakowa lub zupa szczawiowa z jajkiem, lub zupa krem brokułowa;
kotlet jajeczny lub kotlet z soczewicy; ziemniaki lub pierogi leniwe na słodko, lub makaron z serem i jogurtem naturalnym, świeżymi truskawkami/brzoskwiniami lub spaghetti z soczewicy na makaronie pełnoziarnistym; pomidor z jogurtem naturalnym;
kompot wiśniowy

Podwieczorek
Bułka kukurydziana/orkiszowa; pierś z indyka (własny wypiek); sałata, papryka, pestki słonecznika;
kawa zbożowa na mleku z minimalną ilością cukru; owoc sezonowy

 

Dzień VI

Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); rolada z kurczaka; pomidor, kiełki lub roszponka posypana sezamem, ogórek słupki do chrupania;
kawa zbożowa na mleku z minimalną ilością cukru

Obiad
zupa z soczewicy;
naleśniki z serem i musem owocowym polane jogurtem naturalnym;
woda z cytryną i miętą

Podwieczorek
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); pasta marchewkowa/pasta z fasoli/pasta z bobu;
herbata owocowa

 

 Dzień VII

Śniadanie
stół szwedzki lub kanapki łączone z zestawem warzyw;
herbata z cytryną

Obiad
zupa botwinka z koperkiem lub zupa buraczkowa;
kotlet mielony z natką pietruszki; kasza jęczmienna; sałata ze szczypiorkiem, rzodkiewką i jogurtem naturalnym lub spaghetti;
herbata ziołowa

Podwieczorek
budyń (płatki jaglane i płatki owsiane ugotowane na mleku z dodatkiem daktyli (ew. miód)), posypane płatkami migdałowymi lub zupa mleczna; paluch z masłem i dżemem niskosłodzonym; owoc sezonowy

 

Dzień VIII

Śniadanie
pieczywo mieszane (chleb żytni, staropolski, wieloziarnisty, babuni, z siemieniem lnianym, białostocki); pasta jajeczna z awokado i szczypiorkiem; pomidor;
melisa z miętą

Obiad

zupa kapuśniak lub zupa marchewkowa z natką pietruszki;
gulasz wieprzowy z kaszą gryczaną/jęczmienną; mizeria na jogurcie;
kompot

Podwieczorek
racuszki z jabłkiem lub naleśniki pszenno-kukurydziane z musem jabłkowo-cynamonowym oprószone cukrem-pudrem;
kakao lub kawa z mlekiem

 

Dzień IX

Śniadanie
bułka grahamka; twarożek z rzodkiewką  i szczypiorkiem; ogórek pokrojony w słupki do chrupania;
herbata miętowa

Obiad
rosół z ryżem i natką pietruszki lub zupa ogórkowa z ziemniakami;
potrawka z kurczaka lub kotlet pożarski, lub pierś z kurczaka pieczona w przyprawie gyros (zrobionej własnoręcznie) z pieczonymi ziemniakami/ryżem; surówka z marchwi i jabłek z pestkami słonecznika na oleju;
kompot wieloowocowy lub woda z pomarańczą

Podwieczorek
koktajl: kefir, banan, truskawka; ciastka z płatków owsianych

 

Dzień X

Śniadanie
owsianka na mleku z gruszką/pomarańczą/śliwką (owoce pokrojone w kostkę), gorzką czekoladą i orzechem włoskim/pestkami dyni i słonecznika;
kawa zbożowa z mlekiem

Obiad
zupa krem z zielonego groszku lub zupa pieczarkowa z makaronem;
ryba pieczona w ziołach; ziemniaki gotowane koperkiem; surówka wiosenna z nasionami;
Kompot

Podwieczorek
jogurt naturalny pitny z owocem sezonowym;
drożdżówka z mniejszą ilością cukru